28 November 2013

AIR MATA CIKGU DI PEDALAMAN

Ikuti Drama Cikgu Limau Kasturi yang memaparkan pengorbanan sebagai pendidik di pedalaman. Limau Kasturi merupakan kawasan pedalaman yang terletak di hulu Kelantan. Air mata akan mengalir sekiranya kita sebagai "pendidik" menjiwai semangat pengorbanan Cikgu Harun. Drama-drama seperti ini mampu memberikan sentuhan jiwa kita sebagai warga pendidik.

Selepas menonton drama ini, saya nekad untuk ke kawasan ini (Limau Kasturi) untuk menziarahi penduduk di kampung ini seterusnya melahirkan semangat kecintaan saya kepada dunia pendidikan walaupun terlalu banyak cabarannya. Kebetulannya isteri saya tinggal di Gua Musang (Felda Chiku) yang kebetulan dalam jajahan yang sama.

Diharapkan sharing saya ini dapat memberi manfaat kepada follower blog saya yang memang diwujudkan untuk memberikan manfaat kepada orang lain ( pembaca).

No comments:

BUATMU SIFUKU - TN. HJ. SADLI BIN ABDULLAH

Beliau merupakan Guru Cemerlang Geografi yang menjadi rujukan saya. (1691) 11 MEI 2023 - BERITA WILAYAH - JASA GURU: LAHIRKAN GENERASI CEMER...