29 November 2013

PERINGATAN UNTUK SEMUA


Solat adalah tiang agama. Sebagai Muslim, hendaklah kita menunaikan perintah Allah swt supaya mendirikan solat dan disyariatkan hanya 5 waktu sahaja wajib dilakukan oleh ummat Nabi Muhammad saw. Beruntunglah kita menjadi ummat Nabi Muhammad saw, namun keberuntungan ini haruslah mengikut apa yang diajarkan oleh baginda sebagai tanda kita SAYANG pada Nabi kita.


Ilmu adalah cahaya bagi kehidupan. Sesiapa yang inginkan dunia, hendaklah dia berilmu. Sesiapa yang inginkan akhirat hendaklah dia berilmu. Sesiapa yang inginkan kedua-duanya adalah hendaklah dia berilmu. Ada ilmu semua settle.


Peringatan untuk kaum wanita supaya menutupi auratnya dengan sempurna. Mereka rata-ratanya sudah mengetahui (ada ilmu) batas-batas auratnya, namun masih lagi tidak menutupi auratnya. Ya Allah, Engkau bantulah hamba-hambaMu supaya menutupi aurat dengan sempurna. Aku bimbang mereka akan dihumbankan ke Neraka Jahannam akibat tidak menutupi aurat dengan sempurna.

No comments:

BUATMU SIFUKU - TN. HJ. SADLI BIN ABDULLAH

Beliau merupakan Guru Cemerlang Geografi yang menjadi rujukan saya. (1691) 11 MEI 2023 - BERITA WILAYAH - JASA GURU: LAHIRKAN GENERASI CEMER...