29 September 2015

ARAHAN PENUTUPAN SEKOLAH AKIBAT JEREBU

Tindakan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia bagi menangani jerebu di sekolah yang terletak di beberapa kawasan, daerah atau negeri berdasarkan bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) yang tidak sihat (IPU 101-200) dan sangat tidak sihat (IPU 201-300).





Ini adalah kenyataan media oleh Kementerian Pendidikan Malaysia yang membuat pemantauan berterusan di seluruh negara berdasarkan Indeks Pencemaran Udara.



28 Sep 2015 - Isnin PENGUMUMAN CUTI: TINDAKAN MENANGANI JEREBU DI SEKOLAH

Merujuk kepada Kenyataan Media yang dikeluarkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia.
Sehubungan dengan itu, Pejabat Pendidikan Daerah Johor Bahru memaklumkan bahawa semua sekolah di daerah Johor Bahru perlu ditutup pada 29 September 2015 ( Selasa ).
Walau bagaimana pun, Pengetua dan Guru Besar dibantu oleh beberapa orang guru perlu hadir ke sekolah bagi memastikan kelancaran penutupan sekolah pada esok hari. Anggota Kumpulan Pelaksana perlu hadir bertugas seperti biasa.
Bagi Pegawai dan Anggota Kumpulan Pelaksana yang bertugas di Pejabat Pendidikan Daerah perlu hadir bertugas seperti biasa.
Maklumat akan disampaikan dari masa ke semasa berpandukan  arahan Kementerian  Pendidikan Malaysia dan Jabatan Pendidikan Negeri Johor.
Semua guru yang terlibat dengan kursus-kursus anjuran PPDJB adalah ditangguhkan.
Sebarang  pertanyaan boleh  berhubung dengan  En. Suliman Bin Kamsor, Penolong PPD Pembangunan Profesional di talian 07-2200349 atau 019-7522500.
Sekian, terima kasih.

Tindakan : PENGETUA DAN GURU BESAR

Berita Ini Telah Ditulis Oleh : SULIMAN BIN KAMSOR | Penolong PPD Pembangunan Professional

No comments:

BUATMU SIFUKU - TN. HJ. SADLI BIN ABDULLAH

Beliau merupakan Guru Cemerlang Geografi yang menjadi rujukan saya. (1691) 11 MEI 2023 - BERITA WILAYAH - JASA GURU: LAHIRKAN GENERASI CEMER...