27 May 2013

Matlamat Kami Selepas Kahwin Tercapai Hari ni. Alhamdulillah.

  
Assalamualaikum wbt. Mula2 kerja dulu, memang dalam fikiran "first" sekali nak daftar Haji dengan Lembaga Urusan Tabung Haji (LUTH). Tapi masa tu jugak nak kahwin. So, duit tu aku gunakan dulu untuk persiapan kahwin. Dekat2 nak kahwin duit dah cukup, boleh lah nak daftar haji. Tetapi, halangan pula adalah aku berniat nak daftarkan haji bersama dengan isteri selepas kahwin nanti. Ok, lepas kahwin itulah matlamat aku sebagai ketua keluarga untuk kami berdua. Pada 13.11.2012 kami disahkan menjadi suami isteri yang sah. Alhamdulillah, Allah swt permudahkan segala urusan perkahwinan kami. Masih lagi ada halangan untuk daftar haji bersama, sebab isteriku tak ingat buku akaun dia letak kat mana. Pada 27.5.2013 aku nekad untuk mendaftarkan haji setelah menjemput isteriku di sekolah. Masa cuti sekolah camni lah nk siapkan segala urusan yang berkaitan dengan kami. Aku daftar melalui akaun KWSP tanpa bayaran tetapi akaun 1 mesti ada RM1305.00. Segala butiran sebelum ni kami telah kemaskinikan. Aku saranan kepada yang belum daftar haji, tolonglah berbuat demikian. Tekadkan diri kita untuk dijemput Allah swt ke Tanah Suci. Amin. Sepatutnya cuti sekolah ni kami, berhajat untuk menunaikan umrah tetapi atas sebab-sebab tertentu kami "hold" dulu. In Shaa Allah kami berdoa dan supaya kami dijemput ke Tanah Suci dalam usia yang muda.

No comments: